Continuant amb l’entrada
del dia 28 de Març sobre la recollida d’informació dels alumnes, vull concretar uns detalls:
Durant aquests dies al centre l’equip
directiu i la psicopedagoga estan valorant modificar aquesta entrevista (a l'entrada de dia 28 de Març) que realitzen els alumnes quan entren al centre.
La intenció és fer-la més senzilla i fàcil de comprendre perquè els adults
puguin contestar-la i sigui més reial.
La meva reflexió és que l’objectiu que té el
centre amb l’entrevista és molt clar i com ja he dit a l’altra entrada, penso
que ens pot ajudar a donar una resposta més individualitzada a l’alumne en un
moment determinant. Però trobo que hi ha una part del professorat del centre que
no valora tant positivament l’entrevista en qüestió.
Aquest anterior comentari el faig
perquè no he pogut buidar totes les entrevistes de tots els alumnes del centre
perquè hi ha professors que no les tenien, o havia de cercar a on eren i no les
trobaven, algunes no estaven acabades,... això demostra poc interès pel
que hi ha escrit a l’entrevista. A més, la psicopedagoga ja va proposar als companys anteriorment la realització d’un
buidatge de les entrevistes per part de cada tutor i no la van fer mai.
També valoro de forma molt positiva que hi ha tutors que em van deixar tot d'una totes les
entrevistes que tenien per poder fer el buidatge. La meva intenció és que una vegada que em
reuneixi amb els tutors i posem en comú el buidatge de les entrevistes dels
seus alumnes, el professorat doni més importància i
sigui conscients de la comoditat de tenir les “dades més destacables” de
cada alumne i les “mesures a prendre” a l’abast per ajudar a l’alumne adult en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge.
Aquest buidatge el vaig aprofitar per a realitzar un document excel (apareixen el nombre d'alumnes que presenten cada tipus de problemàtica). Conté tots els noms dels tutors/es, tipus de
problemàtiques que han sorgit a les entrevistes:
1. Dificultats d'aprenentatge: |
- Manca d'hàbits d'estudi i habilitats. |
- Manca de motivació. |
- Manca de concentració. |
- Poca participació a classe. |
- Ansietat davant els examens. |
2. Dificultats de sociabilitat. |
3. Compatibilització d'horaris. |
4. Problemàtica
psicològica (bipolaritat, somatitzacions,...). |
I les possibles mesures a prendre: |
- Hàbits i tècniques d'estudi. | ||
- Estratègies de motivació. | ||
- Activitats de concentració. | ||
- Animar a l'alumnat a participar. | ||
- Pautes per enfrontar els examens amb tranquil.litat. | ||
- Habilitats de relacions socials. | ||
- Flexibilitat i acords amb el tutor. | ||
- Demanar ajuda als especialistes del centre. |
L'objectiu d'aquest document és conèixer totes les problemàtiques del centre per realitzar les intervencions necessàries.
Una informació molt significativa que ha sorgit i he considerat molt adient tenir-la en compte és la següent: hi ha un 85% dels alumnes expliquen que tenen manca d’hàbits d’estudi i habilitats. Aquest fet és molt rellevant a l’hora treure resultats positius a les avaluacions, per tant, crec convenient l’elaboració d’estratègies per a millorar l’aprenentatge dels alumnes. I aquest és un altre objectiu que me proposat al meu pla d’intervenció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada