Davant el fet d’abandonament dels estudis per
part d’alguns alumnes del centre, la Directora i la psicopedagoga del centre i
jo vam reunir-nos i em van transmetre aquesta preocupació.
Per la meva part, vaig proposar realitzar un
qüestionari sobre “la motivació” destinat als alumnes per conèixer quin grau de
motivació tenen i posteriorment actuar amb una resposta adequada.
Considero que aquest tipus d’alumnat adult del
centre està més motivat pels estudis que els alumnes adolescents d’un institut.
Al centre en principi la gran majoria s’apunten perquè realment volen cursar
uns estudis per diferents motius . Però en aquest àmbit, a diferència de l’alumnat
d’un institut, hi ha uns factors
importants que s’han de considerar i tenir-los en compte:
-
L’alumnat que treballa i/o té
fills o pares al seu càrrec de vegades no disposa de temps per dedicar-li a l’estudi.
-
L’alumnat immigrant té dificultats
amb el llenguatge i necessita temps per a adaptar-se al nou lloc, de vegades no
té a la família a prop, situació econòmica baixa, altres problemes,...
-
L’alumnat que un dia va deixar els
estudis i ara vol tornar a començar, de vegades, també té dificultats per a recopilar
els estudis.
-
I altres característiques ....
Per tant, al centre d’adults trobem una gran
diversitat de persones amb diferents contextos, situacions, dificultats,...que
influeix en el grau de motivació de l’alumnat pels seus estudis. Partint d’aquest
fet, vaig està reflexionant sobre la idea de conèixer primer de tot la motivació
dels alumnes a través d’un qüestionari que realitzaré. Una vegada que tinguem
els resultats, valorarem des del centre quines mesures s’haurien de prendre per
aquells alumnes que no estan motivats i que amb el pas del temps poden ser
futurs alumnes que abandonin el centre.
Aquesta proposta la considero una mesura
preventiva que si es realitza cada curs escolar, el centre tindria més informació
sobre els seus alumnes i entre tots (tutors, especialistes, orientadora,...)podrien
donar una resposta adequada a les diferents situacions.
M'agrada aquest tipus d'apunt perquè manifestes els problemes reals amb els quals un psicopedagog es pot trobar. Davant una dificultat, cal documentar-la (qüestionari) per reflexionar a partir de dades. Desprès caldrà prendre decisions i dur-les a la pràctica. Aquest és el cercle d'aprenentatge personal i organitzatiu que ha de potenciar un psicopedagog. Endavant!!
ResponElimina