dijous, 9 d’abril del 2015

MOTIVACIÓ I ABANDONAMENT DELS ESTUDIS

Davant el fet d’abandonament dels estudis per part d’alguns alumnes del centre, la Directora i la psicopedagoga del centre i jo vam reunir-nos i em van transmetre aquesta preocupació.

Per la meva part, vaig proposar realitzar un qüestionari sobre “la motivació” destinat als alumnes per conèixer quin grau de motivació tenen i posteriorment actuar amb una resposta adequada.

Considero que aquest tipus d’alumnat adult del centre està més motivat pels estudis que els alumnes adolescents d’un institut. Al centre en principi la gran majoria s’apunten perquè realment volen cursar uns estudis per diferents motius . Però en aquest àmbit, a diferència de l’alumnat d’un institut,  hi ha uns factors importants que s’han de considerar i tenir-los en compte:
-          L’alumnat que treballa i/o té fills o pares al seu càrrec de vegades no disposa de temps per dedicar-li a l’estudi.
-          L’alumnat immigrant té dificultats amb el llenguatge i necessita temps per a adaptar-se al nou lloc, de vegades no té a la família a prop, situació econòmica baixa, altres problemes,...
-          L’alumnat que un dia va deixar els estudis i ara vol tornar a començar, de vegades, també té dificultats per a recopilar els estudis.
-          I altres característiques ....

Per tant, al centre d’adults trobem una gran diversitat de persones amb diferents contextos, situacions, dificultats,...que influeix en el grau de motivació de l’alumnat pels seus estudis. Partint d’aquest fet, vaig està reflexionant sobre la idea de conèixer primer de tot la motivació dels alumnes a través d’un qüestionari que realitzaré. Una vegada que tinguem els resultats, valorarem des del centre quines mesures s’haurien de prendre per aquells alumnes que no estan motivats i que amb el pas del temps poden ser futurs alumnes que abandonin el centre.


Aquesta proposta la considero una mesura preventiva que si es realitza cada curs escolar, el centre tindria més informació sobre els seus alumnes i entre tots (tutors, especialistes, orientadora,...)podrien donar una resposta adequada a les diferents situacions. 

1 comentari:

  1. M'agrada aquest tipus d'apunt perquè manifestes els problemes reals amb els quals un psicopedagog es pot trobar. Davant una dificultat, cal documentar-la (qüestionari) per reflexionar a partir de dades. Desprès caldrà prendre decisions i dur-les a la pràctica. Aquest és el cercle d'aprenentatge personal i organitzatiu que ha de potenciar un psicopedagog. Endavant!!

    ResponElimina