dimarts, 21 d’abril del 2015

QÜESTIONARI DE MOTIVACIÓ


Per l’elaboració del qüestionari sobre la motivació de l’alumnat del centre he cercat algunes afirmacions claus per a conèixer el grau de motivació d’aquests. Juntament amb la meva tutora vam decidir 22 frases com les més adequades i que ens donaven informació suficient sobre les seves motivacions cap els estudis que estan realitzant. Les possibles respostes a cada afirmació són: sempre, mai, de vegades. 

Vaig decidir fer el qüestionari molt senzill perquè tots els alumnes l’entenguin i amb respostes tipus test perquè no haguessin de dedicar-li molt de temps en la seva elaboració. 

Un dels companys del centre em va aconsellar penjar el qüestionari a la pàgina web de l’escola i d’aquesta manera els tutors van dur als seus alumnes a la classe d’informàtica i allà van realitzar el qüestionari. Així he pogut realitzar un dels objectius del meu pla d’intervenció que era fomentar la participació dels tutors. I la resposta ha estat molt positiva per la seva part. 

Algunes de les afirmacions d’aquest qüestionari, són: 
- Trobo cada dia una estona per dedicar-li a l’estudi. 
- Participo activament en les propostes dels professors. 
- Tinc voluntat per estudiar. 
- Abans de començar la classe repasso el del dia anterior. 
- Porto al dia les assignatures per no haver d’estudiar de pressa quan arriben els exàmens. - ..... 

Quan tinguem totes les respostes podrem valorar i assessorar a aquells alumnes que hagin demostrat signes de desmotivació perquè no arribin a abandonar els seus estudis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada